Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 οι μαθητές του Γ1 υποδέχτηκαν τον κ. Δημόπουλο Ευάγγελο, εκ γενετής κωφό, που υπηρετεί ως ΕΒΠ στο 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. Σε συνέχεια της χριστουγεννιάτικης συνεργασίας μας, ο Βαγγέλης δέχτηκε με χαρά να παραβρεθεί δια ζώσης στο
σχολείο μας και να αποτελέσει ένα ζωντανό βιβλίο μαζί με την αδελφή του, φιλόλογο του σχολείου
μας, κα. Δημοπούλου Αθηνά, που ανέλαβε ταυτόχρονα ρόλο διερμηνέα στη δράση ζωντανής βιβλιοθήκης που διοργανώσαμε.
Πιο συγκεκριμένα, η δράση ξεκίνησε με γνωριμία των μαθητών με τον προσκεκλημένο και αυτοπαρουσίασή τους με τα βαφτιστικά ονόματά τους στο δακτυλικό αλφάβητο, αλλά και αυτά στη νοηματική γλώσσα από «βάφτιση» που προηγήθηκε σε προηγούμενο χρόνο βάσει του χαρακτήρα ή ιδιαίτερων φυσικών χαρακτηριστικών τους.
e722e1ec461d με ενημερωτικό χαρακτήρα σχετικά με την κώφωση σχεδιασμένο από τη φιλόλογο ΕΑΕ Τερζοπούλου Μελίνα.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης, με τη συνδρομή και καθοδήγηση της ίδιας εκπαιδευτικού, οι
μαθήτριες Βολτσίδη Κατερίνα και Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους
f_FVQ5fvgzh6Qq5318sLF0CRPb5dkDl/edit?
usp=drive_link&ouid=107680372821165320417&rtpof=true&sd=true, που σχεδιάστηκε με εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης και την απαραίτητη ανθρώπινη παρέμβαση. Αναδεικνύοντας τη δυναμική της ομάδας ως «ένα» ακολούθησαν ερωτήσεις στα ζωντανά βιβλία για την εμπειρία τους σχετικά με την κώφωση και μέσω του αμοιβαίου διαλόγου σπάσαμε κάποιες προκαταλήψεις και στερεότυπα γύρω από την αναπηρία και συνειδητοποιήσαμε ότι στον ουσιαστικό διάλογο δεν υπάρχουν εμπόδια στην επικοινωνία.
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δύο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο:
«: Διαμορφώνοντας Κοινωνική Συνείδηση μέσω Ψηφιακής Δημιουργίας και Καινοτόμων Δράσεων» και «Δίνοντας νέα πνοή στη σχολική Βιβλιοθήκη».