^ Back to Top

"Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα στη Νοηματική: Μια Γέφυρα Επικοινωνίας και Κατανόησης"

Την Πέμπτη 11/12/2024 οι μαθητές του Γ1 του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας - «Ίων Δραγούμης»παρουσίασαν τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στη νοηματική γλώσσα, μεταφέροντας το μήνυμα της συμπερίληψης σε μια γιορτινή δράση, στο χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου μας, που έλαβε χώρα στην κεντρική πλατεία της πόλης μας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και τον Δήμο Εορδαίας. Στόχος, η έμμεση ευαισθητοποίηση των συμπολιτών μας σε θέματα αναπηρίας και ένα μήνυμα αγάπης κι αδελφοσύνης χωρίς ταμπέλες και διακρίσεις.

Η δράση του σχολείου αποτελεί παράδειγμα βιωματικής εκπαίδευσης στην ενσυναίσθηση και την κοινωνική ευαισθητοποίηση. Η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας επέλεξε μια δημιουργική και ουσιαστική προσέγγιση για να προωθήσει την κοινωνική ένταξη και την κατανόηση της διαφορετικότητας. Μαθαίνοντας τα παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στη νοηματική γλώσσα, οι μαθητές μας πέτυχαν πολλαπλούς εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς στόχους.

Πρωτίστως, η δράση αυτή στόχευσε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την κοινότητα των Κωφών. Μέσα από την εκμάθηση των καλάντων στη νοηματική, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι η επικοινωνία δεν περιορίζεται μόνο στην ομιλία, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς και εξίσου δυναμικούς τρόπους.

Επιπλέον, η δράση λειτούργησε ως ένα πρακτικό εργαστήρι ενσυναίσθησης. Οι μαθητές βίωσαν τη διαδικασία εκμάθησης μιας νέας μορφής επικοινωνίας, αντιλαμβανόμενοι τις προκλήσεις και συγχρόνως τον πλούτο της νοηματικής γλώσσας. Η προσπάθεια και η αφοσίωσή τους να μάθουν και να αποδώσουν τα κάλαντα με τον σωστό τρόπο αποδεικνύει τη δέσμευσή τους στην κατανόηση και τον σεβασμό.

Η επιλογή να παρουσιάσουν τα κάλαντα στο χριστουγεννιάτικο bazaar της πόλης προσέδωσε στη δράση μια επιπλέον διάσταση δημόσιας παρέμβασης. Μέσα από αυτή την εκδήλωση, οι μαθητές μετέτρεψαν ένα παραδοσιακό έθιμο σε ένα ισχυρό μήνυμα κοινωνικής συμπερίληψης, προβάλλοντας τη νοηματική γλώσσα και την κοινότητα των Κωφών σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η συνεργασία με τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και τον Δήμο ενίσχυσε περαιτέρω τον αντίκτυπο της δράσης. Έδειξε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης κοινωνικών αλλαγών, προωθώντας την κατανόηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Τέλος, η δράση αυτή απέδειξε ότι η μάθηση μπορεί να είναι μια βιωματική, συναισθηματική και μετασχηματιστική εμπειρία. Οι μαθητές δεν απέκτησαν απλώς μια νέα δεξιότητα, αλλά καλλιέργησαν αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός και η κοινωνική αλληλεγγύη.

Είναι μια πρωτοβουλία που ξεπερνά τα όρια ενός τυπικού σχολικού προγράμματος και αγγίζει την ουσία της πραγματικής εκπαίδευσης: να διαμορφώνει συνειδητούς, ευαίσθητους και ενεργούς πολίτες.

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων και πιο συγκεκριμένα στο πρόγραμμα με τίτλο ``Σέβομαι άρα Υπάρχω: Διαμορφώνοντας Κοινωνική Συνείδηση μέσω Ψηφιακής Δημιουργίας και Καινοτόμων Δράσεων’’. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 22 μαθητές από το τμήμα Γ1 του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας - «Ίων Δραγούμης» και μία μαθήτρια του Γ3, η οποία με το ενδιαφέρον της για τη νοηματική γλώσσα αποτέλεσε και το έναυσμα για την όλη δράση.

Πολύτιμος αρωγός της δράσης υπήρξε ο κ. Δημόπουλος Ευάγγελος, κωφός ο ίδιος εκ γενετής, διορισμένος ως ΕΒΠ στο 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και αδερφός της συναδέλφου εκπαιδευτικού Δημοπούλου Αθηνάς. Με συγκίνηση και ενθουσιασμό αποδέχτηκε την πρόταση και προχώρησε στη δημιουργία και αποστολή βίντεο, στο οποίο μετέφρασε για τους μαθητές τα κάλαντα στη νοηματική γλώσσα.

Συντονίστρια προγράμματος είναι η φιλόλογος του τμήματος ένταξης, Τερζοπούλου Μελίνα και συμμετέχουν η φιλόλογος Δημοπούλου Αθηνά και ο καθηγητής πληροφορικής και βιολογίας Χατζησαββίδης Στέλιος.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δράση εδώ.

Συνδεθείτε

Επισκέπτες

249631
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
101
174
351
248861
1376
2691
249631

Your IP: 10.2.5.13
Server Time: 2025-01-14 12:03:17