Την Παρασκευή 29/11/2024, το τμήμα Γ1 του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας επισκέφτηκε το ΕΝΕΕΓΥΛ Πτολεμαΐδας. Η επίσκεψη οργανώθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας ΑΜΕΑ, που τιμάται στις 3 Δεκεμβρίου και της διασχολικής συνεργασίας για το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο «Σέβομαι άρα Υπάρχω: Διαμορφώνοντας κοινωνική συνείδηση μέσω ψηφιακής δημιουργίας και καινοτόμων δράσεων», με συνοδούς καθηγήτριες και συντονίστριες του προγράμματος τις εκπαιδευτικούς κ. Τερζοπούλου Μελίνα και Δημοπούλου Αθηνά.
Οι μαθητές των δύο σχολείων μετά από σύντομες παρουσιάσεις εκπαιδευτικών, ήρθαν σε επαφή, συνεργάστηκαν με σκοπό τη δημιουργία βίντεο ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Αναπηρίες , έπαιξαν και διασκέδασαν σε ομάδες, αντάλλαξαν δώρα και δεσμεύτηκαν για περαιτέρω κοινές δράσεις.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές, τη Διεύθυνση και τους καθηγητές του ΕΝΕΕΓΥΛ Πτολεμαΐδας για τη θερμή φιλοξενία τους.
Ευχαριστούμε, επίσης, την κ. Κάτσιου Αικατερίνη, Αντιδήμαρχο Παιδείας Εορδαίας, καθώς και τον κ. Καζαντζίδη Θεόδωρο, Πρόεδρο του ΚΤΕΛ αστικών, για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών με αστικό λεωφορείο.
Πατώντας στους υπερσυνδέσμους στις λέξεις επίσκεψη και βίντεο ευαισθητοποίησης μπορείτε να δείτε τις δράσεις.
Σχολικόέτος:2024–2025
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΤΟΥΣΧΟΛΕΙΟΥ |
||
1ΟΓΥΜΝΑΣΙΟΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ |
Διεύθυνση: 25ηςΜαρτίου6 |
|
ΚωδικόςΣχολείου(ΥΠAIΘΑ) |
2704010 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ |
|||
ΈδρατουΣχολείου(διεύθυνση) |
25ης Μαρτίου6 |
||
Τηλέφωνο |
2463024888 |
Fax |
2463024888 |
|
Ιστοσελίδα |
||
ΔιευθύντριαΣχολικήςΜονάδας |
ΣιδηροπούλουΣυμέλα |
||
Υποδιευθύντρια |
ΞεσφίγγηΑσπασία |
||
ΠρόεδροςΣυλλόγουΓονέων/Κηδεμόνων |
ΤριανταφύλλουΕριφύλη |
Περιεχόμενα
$1IV. Διαλείμματα............................................................................................................................................... 6
$1VII. Διαδικασίεςενημέρωσηςμαθητών, γονέωνκαικηδεμόνων......................................................................... 8
$1IV. Ψυχολόγος-ΚοινωνικήΛειτουργός…........................................................................................................... 18
Αγαπητοί μαθητές, γονείς και κηδεμόνες
Βρισκόμαστε σ’ αυτόν τον χώρο για να σας προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Η πρόοδος και επιτυχία των μαθητών/-τριών μας δίνει σε όλους μεγάλη χαρά και ικανοποίηση.
Για να λειτουργήσει το σχολείο μας αποδοτικά, πρέπει ο καθένας μας να ξέρει τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά του. Πρέπει να μάθουμε να δείχνουμε σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, να μην καταπατούμε τα δικαιώματά του και να τον αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και αγάπη.
Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πλέον πιο ξεκάθαρες, θα μειώσουν τις εντάσεις στο σχολείο και οι στόχοι που θα θέτουμε θα μπορούν σε μεγάλο βαθμό να πραγματοποιούνται. Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο
του σχολείου, είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.
Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος "σχολική πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου. (ΥΠΑΙΘΑ)
Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου δεν αντιφάσκει ούτε υποκαθιστά την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία του.
Ο κανονισμός μας – που απευθύνεται σε όλους – θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένα παιδιά. Η τήρηση των κανόνων μπορεί συχνά να αποτελεί μια δυσάρεστη
διαδικασία, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε τη συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας. Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα, που είναι τα χαρακτηριστικά της ηλικίας των παιδιών μας, αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό, σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο.
Ο Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης(Υ.Α.αριθμ.109697/ΓΔ4ΦΕΚ 5387/26-9-24)βασίζεταισεόσαπροβλέπονταιαπότηνπολιτείαγια την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και στις αποδεκτέςπαιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και ταχαρακτηριστικάτης τοπικής σχολικήςκαιευρύτερης κοινότητας.
Ησυμμετοχήοποιουδήποτεατόμουστησχολικήζωήσημαίνειαυτόματατηνανεπιφύλακτηαποδοχήκαισχολαστικήτήρησητουσχολικούκανονισμού,στοσύνολότου.
ΟΕσωτερικόςΚανονισμόςΛειτουργίαςσυντάχθηκεύστερααπόεισήγησητηςΔιευθύντριαςτουΣχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του ΔιοικητικούΣυμβουλίουτουΣυλλόγουΓονέωνκαιΚηδεμόνων,τουπροεδρείουτουδεκαπενταμελούςμαθητικούσυμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Επιπλέον, έχει κοινοποιηθεί και εγκριθεί από τηΔιευθύντριαΕκπαίδευσης,καθώςκαιαπότηΣύμβουλοΕκπαίδευσηςΠαιδαγωγικήςΕυθύνηςτουΣχολείουμας(άρθρο37,Ν.4692/2020).ΩςκαταληκτικήημερομηνίαγιατηνέγκρισητουΕσωτερικούΚανονισμούΛειτουργίαςκάθεσχολικής μονάδας ορίζεταιη29ηΟκτωβρίου.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τουςγονείς/κηδεμόνεςκαιαναρτάταιστονιστότοποτουΣχολείου.Μιασυνοπτικήμορφήτου διανέμεταικαι
συζητείταιδιεξοδικάμε όλουςτους/τιςμαθητές/-ριεςτουΣχολείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, τωνεκπαιδευτικών,τωνμαθητώνκαιτωνγονέων/κηδεμόνων.
ΟΚανονισμόςεπικαιροποιείται σε τακτάχρονικάδιαστήματα,μέσω τηςπροβλεπόμενηςαπότοννόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνεινέεςνομοθετικέςρυθμίσεις,ναανταποκρίνεταιστιςαλλαγέςτωνσυνθηκώνλειτουργίαςτουΣχολείουκαιτις,κατάκαιρούς,αποφάσειςτων αρμόδιωνσυλλογικώνοργάνων του(ισχύειμέχριτην έγκρισηνεότερου).
ΤοΣχολείοαποτελείμιαδημοκρατικάοργανωμένηκοινότηταπου διασφαλίζειτησυνεργασίατωνμελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότηταςκάθεμέλους της σχολικής κοινότητας.
ΟΚανονισμός,περιλαμβάνειόρουςκαικανόνες,κατανομή αρμοδιοτήτωνκαιευθυνών,δικαιωμάτωνκαι υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατικήλειτουργίατουσχολείουκαιαφετέρουδιαμορφώνουνέναπαιδαγωγικόκαιδιδακτικόκλίμα που
διευκολύνειτηναπρόσκοπτη,μεθοδικήκαιαποτελεσματικήλειτουργίατου.
ΜέσωτωνσυμφωνημένωνόρωνκαικανόνωντουΚανονισμούτουΣχολείουεπιδιώκεται:
$1· Ηεξασφάλισητηςσωματικήςκαισυναισθηματικήςασφάλειαςόλωντωνμελώντηςσχολικήςκοινότητας.
$1· Ηδιαμόρφωσηπροσωπικοτήτωνπουλειτουργούνυπεύθυνα,σέβονταιτιςελευθερίεςτωνάλλωνκαισυνεργάζονταιαρμονικάμεταξύτους.
$1· Ηθεμελίωσηενόςπλαισίουπουυποστηρίζειτοεκπαιδευτικόέργοκαιτηναπρόσκοπτησυμμετοχήόλωνστηνεκπαιδευτικήδιαδικασία.
$1· Ηδιαμόρφωσηκλίματοςπουστηρίζειτηνολόπλευρηανάπτυξητηςπροσωπικότηταςτου/τηςκάθεμαθητή/-ριας,αλλάκαιόλων τωνμελώντηςσχολικής κοινότητας.
$1· Ηδημιουργίαεύρυθμων,ευχάριστωνκαιαποδοτικώνσυνθηκώνδιδασκαλίας,μάθησηςκαιεργασίας.
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματακαθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ και ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Τοδιδακτικόέτοςορίζεταιαπότην1ηΣεπτεμβρίουκάθεέτουςκαιλήγειτην30ηΙουνίου τουεπόμενουέτους.
Ηπροσέλευση τωνμαθητώντοπρωίολοκληρώνεταιέωςτις8.15,ότανκαι χτυπάτο κουδούνιγιατηνπρωινήσυγκέντρωση,καιπαραμένουν στοπροαύλιο.
Ηέγκαιρηπροσέλευσηβοηθάστηνεύρυθμηλειτουργίατουσχολείουκαιπαρέχειτηδυνατότηταενημέρωσης των μαθητών/-ριών σε θέματα που τους αφορούν από τη Διεύθυνση. Οι μαθητέςπροσέρχονταιστοσχολείοπριναπό τηνέναρξητωνμαθημάτων.
Όλοιοιεκπαιδευτικοίκαιοιμαθητέςσυμμετέχουνστηνπρωινήπροσευχήμεσεβασμό.Ετερόδοξοιμαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν σ’ αυτήν,οφείλουν, όμως, ναβρίσκονται στον χώρο τουσχολείουόσοαυτήδιαρκείκαινασέβονταιτηνιερότητατηςστιγμής.
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίςάδεια.Ανπαρουσιαστείανάγκηαποχώρησηςκατάτηδιάρκειατου σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), γίνεταιπάντοτεμετησυνοδεία ή ενημέρωσηγονέαή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί ηΔιευθύντρια.
Μετάτοτέλοςτωνμαθημάτων,απομακρύνονταιαμέσωςαπότοσχολείοκαιτονπεριβάλλονταχώρο.
Εάνκάποιοςγονέας/κηδεμόναςχρειαστεί,γιαειδικόλόγο,ναπάρειτοπαιδίτουπριντηλήξητωνμαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου και να υπογράψει ενώπιον της Διεύθυνσηςκατάτηνπαραλαβήτουπαιδιού.
Μετηνολοκλήρωσηκάθεδιδακτικήςώρας,ο/ηεκπαιδευτικόςεξέρχεταιτελευταίος/α,αφούκλειδώσειτην αίθουσα.
ΣεπερίπτωσηκακοκαιρίαςορίζονταιαπότονΣύλλογοΔιδασκόντων/ουσώνοιπλέονκατάλληλοιχώροιγιατηνπαραμονήτωνμαθητών/-ριών.
Κατάτηδιάρκειατουδιαλείμματοςοιμαθητές/-ριεςοφείλουνναβγαίνουνστοναύλειοχώρο,ώστενααποφεύγεται οσυνωστισμόςστις αίθουσεςδιδασκαλίαςκαι στους διαδρόμουςκαι να μειώνεται ηπιθανότηταατυχημάτων.
Στοδιάλειμμα μαθητές και μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημαήδυσκολίααντιμετωπίζουν,απευθύνονταιστον εφημερεύοντα εκπαιδευτικόπουβρίσκεται εκεί.
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ.Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ τωνπροτέρων) αλλαγέςπουπροκύπτουνστοΩρολόγιοΠρόγραμμα,κατάτηςδιάρκειατου σχολικούέτους,όπωςεπίσηςκαιαλλαγέςπουσχετίζονταιμεαλλαγήδιδασκόντων/ουσώνωςπροςταγνωστικάαντικείμενα.
ΩΡΟΛΟΓΙΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1ηώρα |
8:15-9:00 |
2ηώρα |
9:05-9:50 |
3ηώρα |
10:00-10:45 |
4ηώρα |
10:55-11:40 |
5ηώρα |
11:50-12:35 |
6ηώρα |
12:40-13:25 |
7ηώρα |
13:30-14:10 |
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/-ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οικηδεμόνεςτους.Οιγονείς/κηδεμόνεςοφείλουνναενημερώνουντοΣχολείογιατηναπουσίατωνπαιδιώντους.
Φοίτησημαθητών/τριών.[Υ.Α.Αριθμ.102791/ΓΔ4(ΦΕΚ5130/10-09-2024)]
α)τοσύνολοτωναπουσιώνπουσημειώθηκανκατάτοτρέχονδιδακτικόέτος,ανεξάρτητααπό τον λόγοστονοποίο οφείλονται(αδικαιολόγητες),δενυπερβαίνουντις πενήντα (50),
β)τοσύνολο τωναπουσιώνδενυπερβαίνειτιςεκατόδεκατέσσερις(114),απότιςοποίεςοιπάνωαπότιςπενήντα(50)είναιδικαιολογημένες ήοφείλονταισεασθένειαπουβεβαιώνεται.
Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/-ριας που απουσίασε για λόγουςυγείαςαπότοΣχολείο περισσότεροαπόδύο(2)ημέρες,είναιυποχρεωμένος/ηναπροσκομίσειο/ηίδιος/α,ήνααποστείλειηλεκτρονικάτοαργότερομέχρικαιτηδέκατη(10)εργάσιμηημέρααπότην
επιστροφήτου/τηςμαθητή/-ριαςστοΣχολείο,βεβαίωσηδημόσιουήιδιωτικούνοσηλευτικούιδρύματοςήοποιουδήποτειδιώτηγιατρού,πουνα πιστοποιείτοείδοςκαιτηδιάρκειατηςασθένειας.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγωναρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/του-της ασκούντος- ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/-ριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/την ίδια ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμίαδέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/-ριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ταως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες συνολικά για όλο τοδιδακτικόέτος.
Ηενημέρωσημαθητών,γονέωνκαικηδεμόνωνγίνεταιμέσωτωνακόλουθωντρόπων:
$1· Ηλεκτρονικήαλληλογραφία(Mail)καιΙστοσελίδατουΣχολείου.
$1· Ενημερωτικώνσημειωμάτωνή/καιβεβαιώσεωνγιατηνπραγματοποίησηεκπαιδευτικώνεκδρομών,γιατηνπαρακολούθησηεκπαιδευτικώνθεαμάτωνκ.λπ.
$1· Τηλεφωνικώς,σεέκτακτεςπεριπτώσεις.
$1· Μέσωτηςεπίσκεψήςτουςστοσχολείοστιςπρογραμματισμένες,απότονΣύλλογοΔιδασκόντων/ουσών,ημέρες καιώρες.
ΤοΣχολείοοργανώνειμιασειράδραστηριοτήτων,εντόςκαιεκτόςΣχολείου,που στόχοέχουντη
σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής και, γι’ αυτό, είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικούέτουςσχεδιασμόςπουθαλαμβάνειυπόψηπαιδαγωγικάκριτήρια.Μέσααπόαυτέςτιςδραστηριότητεςταπαιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούνδεξιότητες, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντές τους καικάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα ΕργαστήριαΔεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλωντωνμαθητών/-ριώνστις επετειακές,μορφωτικές,πολιτιστικές,αθλητικέςεκδηλώσεις.
Επομένως,οισχολικέςγιορτές,εθνικές,θρησκευτικέςήάλλουτύπου(π.χ.λήξηςσχολικούέτους),καθώςκαιοιδιδακτικέςεπισκέψειςαποτελούν μέροςτηςσχολικήςζωήςκαιβοηθούνστην
αποτελεσματικήπραγμάτωσητουσχολικούέργου,γι’αυτόοιμαθητέςαπουσιάζουναπόαυτέςμόνοανέχουνσοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναιανάλογημετουπόλοιποσχολικόπρόγραμμα.
Σεπερίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο,ενώθαυπάρχειενημέρωσηεκτων προτέρωνγιακάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και μαθητές. Στιςεκδρομές/μετακινήσεις οι μαθητές/-ριες οι οποίοι δεν συμμετέχουν παραμένουν στο σχολείοπροκειμένουναπαρακολουθήσουνειδικάδιαμορφωμένοωρολόγιοπρόγραμμα.
Στιςσχολικέςγιορτέςτοωράριοδιαμορφώνεταικατάπερίπτωσηκαιοιγονείςενημερώνονταιεκτωνπροτέρωνγιατοπρόγραμματηςγιορτής.
$1· Ησυμπεριφοράτωνμαθητώνπρέπειναδιέπεταιαπόδημοκρατικόήθος,σεβασμόστοεκπαιδευτικό,διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στηδικήτουςπροσωπικότητα.Απαγορεύεταικάθεείδοςβίας,λεκτικής,σωματικής,ψυχολογικήςήάλληςμορφής. Οιμαθητές/-ριεςθαπρέπεινα:
$1Ø Αποδίδουνσεβασμό,με ταλόγιακαιτιςπράξειςτους,προςκάθεμέλοςτηςσχολικήςκοινότητας.
$1Ø Αποδέχονταιπωςκάθεμάθημαέχειτηδικήτουιδιαίτερηπαιδευτικήαξίακαιαποδίδουνστοκαθένατηναπαιτούμενηπροσοχή.
$1Ø Υποστηρίζουνκαιδιεκδικούντη δημοκρατικήσυμμετοχή τουςστιςδιαδικασίεςλήψηςαποφάσεωνστο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτώντωναποφάσεων.
$1Ø Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμησηενέργειας,ηανακύκλωσηυλικώνκαιησυνετήχρήσητωνεκπαιδευτικώνμέσων.
$1Ø Προσπαθούνναλύνουντιςαντιθέσειςήδιαφωνίεςμεδιάλογο,ακολουθώνταςδιαδοχικάταπαρακάτωβήματα:
$11. Συζητούνάμεσακαιειρηνικάμεαυτόνπουέχουντηδιαφορά.
$12. ΑπευθύνονταιστονυπεύθυνοεκπαιδευτικότμήματοςήστονΣύμβουλοΣχολικήςΖωής.Απευθύνονταιστον/στηΔιευθυντή/Διευθύντρια-Προϊστάμενο/η .
$1· Οιμαθητέςθαπρέπειναμηναπουσιάζουναπότοσχολείοχωρίςσοβαρόλόγο.Ηελλιπής
φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη τηςίδιας τάξης.
$1· Οιμαθητές επιβάλλεταινα παίζουν χωρίς νατσακώνονταιήνα χειροδικούν ήναασκούνοποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή)προς τους συμμαθητέςτους.Η βίααπαγορεύεταικάτωαπό οποιεσδήποτε συνθήκεςκαιτιμωρείται αυστηρά. Γιαοποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουνοφείλουννααπευθύνονταιστουςεφημερεύοντεςεκπαιδευτικούς.
$1· Οιμαθητέςπροσέρχονταιέγκαιραστηναίθουσα,πριντηνείσοδοτουκαθηγητή.Μετάτηνείσοδοτουκαθηγητή,δενεπιτρέπεταιηδιακοπήτου μαθήματοςκαιοιμαθητέςοφείλουννα
παρουσιαστούν στο γραφείο του/της Διευθυντή/-ριας - Προϊστάμενου/ης.Η καθυστερημένηπροσέλευσημαθητήμετάτηνείσοδοτουεκπαιδευτικούστηναίθουσαθεωρείταιαπουσία.
$1· Κατάτηδιάρκειατωνμαθημάτωνησυμπεριφοράτωνμαθητώνθαπρέπειναείναιευγενικήκαικόσμια προς όλους, χωρίς να παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των υπολοίπωνγιαμάθηση.
$1· Δεν θα πρέπεινα προσβάλλουντουςσυμμαθητέςτουςγιαλόγουςσωματικούς,εθνικούς,θρησκευτικούςήφυλετικούς.Αντίθετα,ναπροστατεύουνενεργητικάόσουςδέχονταιπειράγματαήάλλουείδουςβία, καταγγέλλοντας στους εκπαιδευτικούς αυτούς τους μαθητές πουσυμπεριφέρονταιμεάσχημοτρόπο.
$1· Δενθαπρέπειναπροβαίνουνσεχρήσηήφθοράπραγμάτωνσυμμαθητώντους,πουδεν τουςανήκουν.
$1· Θαπρέπειναφροντίζουνναέχουντααπαραίτηταγιατοκαθημερινόπρόγραμμάτους.
$1· Οιθέσειςτωνμαθητώνμέσαστηναίθουσαδιδασκαλίαςκαθορίζονταισεσυνεργασίαμε τονυπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τονδιδάσκοντα καθηγητή.
$1· Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δενεπιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Οι μαθητές πρέπει ναεισέρχονταιστηντάξηαμέσωςμόλις χτυπήσειτοκουδούνι.
$1· Εφόσονεισέλθειοδιδάσκωνστηναίθουσαδιδασκαλίας,δενεπιτρέπεταιηείσοδοςσεκανένανμαθητή.
$1· Δενεπιτρέπεταιηκατανάλωσητροφών,αναψυκτικών,νερούήτσίχλαςτηνώρατουμαθήματος.
$1· Δενεπιτρέπεταινασηκώνονταιαπότιςθέσειςτουςχωρίςάδειαήνασυνομιλούνδυνατά κατάτηδιάρκειατουμαθήματος.
$1· Μαθητής/-ριαπουεπιχειρείνααντιγράψεισεδιαγώνισματιμωρείται μεαφαίρεσηγραπτούκαιβαθμολογείταιμεμονάδα.
$1· Δενεπιτρέπεταινατρέχουνστουςδιαδρόμουςκαιτιςσκάλεςτουσχολείου.
$1· Οιμαθητέςφροντίζουνναπετούντασκουπίδιατουςστουςκάδουςκαιόσαανακυκλώνονταιστουςειδικούςκάδους,ώστεοιτάξειςκαιτοσχολείοναείναι καθαρά.
$1· Κατάτηδιάρκειατουδιαλείμματοςόλοιοιμαθητέςβγαίνουνστοπροαύλιο.Δενεπιτρέπεταιηπαραμονήτους στις αίθουσεςήστους διαδρόμους. Σεπερίπτωση κακοκαιρίας παραμένουνστους διαδρόμους. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του και δεν εισέρχεται σε άλλεςαίθουσες.
$1· Όταντοκουδούνιχτυπήσειγιαμάθημα,προσέρχονταιγρήγοραστηναίθουσα.
$1· Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητέςοφείλουνναπροσέχουνταέπιπλακαι τις εγκαταστάσεις τουσχολείου.
$1· ΕπισημαίνεταιότιμαθητήςπουπροκαλείφθοράστηνπεριουσίατουΣχολείουελέγχεταιγιατηνσυμπεριφοράαυτήκαιηδαπάνηαποκατάστασηςβαρύνειτονκηδεμόνατου.
$1· Τηρούντουςστοιχειώδειςκανόνεςυγιεινής.
$1· Οι μαθητές δενγράφουνούτεχαράζουντουςτοίχουςκαιταθρανίατουσχολείου.
$1· Οιμαθητέςδεν επιτρέπεταινα φέρνουν στο σχολείο μπάλες, αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.Τοσχολείο δεφέρειευθύνηγιατυχόναπώλειαχρημάτωνήπολύτιμων αντικειμένων.
$1· Οιμαθητέςδενεπιτρέπεταιναφέρνουνστοσχολείοσεέντυπηήψηφιακήμορφή υλικόμεπολιτικό,προπαγανδιστικό,προκλητικόήανήθικοπεριεχόμενο.
$1· Ηχρήσηκαικατοχήκινητώντηλεφώνωνκαιάλλωνμέσωνκαταγραφήςεικόναςκαιήχουδενεπιτρέπεταιστοχώροτουσχολείου(κτηρίωνκαιυπαίθριωνχώρων).
$1· Ότανυπάρχειανάγκη,μπορούνναεπικοινωνούνμετουςγονείςτους,μέσωτωντηλεφώνωντουΣχολείου,αφούζητήσουνάδεια.
$1· Δεναποχωρούνποτέαπότονχώροτουσχολείου χωρίςάδειατου/τηςΔιευθυντή/-ριας-
Προϊστάμενου/ης.
$1· Ταποδήλαταμένουνεκτόςτουπροαυλίου,στιςειδικέςσχάρες,μεευθύνητωνμαθητώνκαικηδεμόνων.
$1· Τηρούντησειράστοκυλικείο.
$1· Τοκάπνισμα(καιτοηλεκτρονικό),τοαλκοόλήάλλεςουσίεςαπαγορεύονταιστοσχολείο.
$1· Ηεμφάνισητωνμαθητών/-ριώνοφείλειναχαρακτηρίζεταιαπόευπρέπεια.Θαπρέπεινααποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης και οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητικήιδιότητα.
$1· Ηπαρέκκλισηαπότουςκανόνεςαυτούςσυνεπάγεταιτηνάμεσηεφαρμογήαυστηρώνπαιδαγωγικώνμέτρων.
$1· Δενεπιτρέπεταιηκατάληψηχώρωντουσχολείου.
(ν.5029/2023καιν. 5056/2023)
Η πολιτική του σχολείου απέναντι στη διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού βασίζεται στη μηδενική ανοχή επίτουθέματος.
$1· Τοκάθεπεριστατικότυγχάνειξεχωριστήςδιαχείρισης.
$1· Η διαχείριση γίνεται αμέσως μετά τον εντοπισμό του περιστατικού, αφού προηγηθεί ησχετικήδιερεύνηση,γιαναδιασαφηνιστείαντοπεριστατικόείναισχολικόςεκφοβισμόςήάλληπερίπτωση(π.χ. σύγκρουση).
$1· Ηδιαχείρισηγίνεταισεχώροόπουο/η μαθητής/μαθήτριανιώθειάνεσηκαιασφάλεια.
$1· Ηδιερεύνησηπεριλαμβάνεισυλλογήκαιανάλυσηπληροφοριών,πουαφορούντονχώρο,τονχρόνο,τηδιάρκειακαιτοείδοςεκφοβιστικήςσυμπεριφοράς πουυπέστητοπαιδί.
$1· Οιδιάλογοιδιεξάγονταιμεόλουςτουςεμπλεκομένουςσεξεχωριστές,ατομικέςσυναντήσεις.
$1· Γίνεταιενημέρωσητωνγονέων/κηδεμόνων,όλωντωνμαθητών/μαθητριώνπουεμπλέκονται.
$1· Η ενημέρωση γίνεται όσο το δυνατόν πιο άμεσα, εφόσον βέβαια υπάρχει ξεκάθαρη εικόναγιατο περιστατικόκαιτηνεμπλοκήτουκάθεατόμου.Επιζητείται,ησυνεργασίατουςεπίτουθέματος.
$1· Δίνεταιπροτεραιότηταγιαδιερεύνησηκαιενημέρωσησεπεριστατικάταοποίακρίνονταιωςσοβαρά.
$1· Γίνεται προσπάθεια μη τιμωρητικής επίλυσης των περιστατικών, εκτός αν παρατηρηθεί ότι αυτάεπαναλαμβάνονταικαιμετάτηνπαιδαγωγικήπαρέμβασηήανοβαθμόςκαιηέκτασησυγκεκριμένουπεριστατικού αποτελεί αντικείμενο άμεσης αντιμετώπισης με πειθαρχικά μέτρα, σύμφωνα με τηνκείμενηνομοθεσία.
$1· Στηνπερίπτωσηπουδιαφανούνδυσκολίες,οιοποίεςχρήζουντηςπαρέμβασηςειδικών,τότε,γίνεταιπαραπομπήστους κατάλληλους φορείς.
$1· Γίνεταικαταγραφήτωνπεριστατικώνσεσχετικόέντυποκαιτηρείταιαρχείογιατιςλεπτομέρειεςκαιτη διαχείριση των περιστατικών. Το Αρχείο φυλάσσεται στη σχολική μονάδα, με τρόπο που ναπροστατεύονταιταπροσωπικάδεδομένατωνεμπλεκόμενωνπαιδιών.
$1· Οι μαθητές και οι γονείς ενθαρρύνονται να αναφέρουν περιστατικά τα οποία δεν έχουν γίνειαντιληπτάκαιεπαναλαμβάνονται,τόσοστηΔ/νσητουσχολείου,όσοκαιστονΣύμβουλοΣχολικήςΖωής.
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισηςτηςπαραβατικότηταςστονσχολικόχώρο.Ταχαρακτηριστικάτουθετικούκαιυγιούςσχολικούκλίματοςείναιταακόλουθα:
$1· προαγωγήατμόσφαιραςαμοιβαίουσεβασμού,ενθάρρυνσηςκαιυποστήριξης
$1· απαγόρευσητηςβίας
$1· δημιουργίαπροστατευτικούπεριβάλλοντοςπουνααποτρέπειτονεκφοβισμό
$1· καλλιέργειατουσεβασμούτηςδιαφορετικότητας
$1· προώθησητηςσυνεργατικήςμάθησης
$1· σύνδεσητουΣχολείουμε τηνοικογενειακήζωή
$1· προαγωγήτηςισότηταςκαιτηςσυμμετοχήςόλων.
Αρκετέςόμωςείναιοιπεριπτώσειςπουοιμαθητές/-ριεςπροβαίνουνσεμηαποδεκτέςσυμπεριφορέςσεσχέσημετονκανονισμόλειτουργίας.Ταθέματα μηαποδεκτήςσυμπεριφοράςτωνμαθητών/-ριών στο
Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τηΣύμβουλοΣχολικήςζωής,τηΔιευθύντριατηςσχολικήςμονάδας,τονΣύλλογοΔιδασκόντων/ουσώνκαιτον/τη
Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγικήαντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη ηβασικήαρχήτουσεβασμούτηςπροσωπικότηταςκαιτωνδικαιωμάτωντουπαιδιού.Οισωματικέςποινέςδενεπιτρέπονται.
ΤοΣχολείο,ωςφορέαςαγωγής,έχεικαθήκον να λειτουργείέτσιώστεοιμαθητές/-ριεςνα
συνειδητοποιήσουνότικάθεπράξητουςέχεισυνέπειες,ναμάθουννααναλαμβάνουντηνευθύνη τωνεπιλογώντουςκαιναγίνουνυπεύθυνοιπολίτες.Ανησυμπεριφοράτου μαθητήκαιτηςμαθήτριαςδεν
εναρμονίζεταιμετηνιδιότητάτουκαιαποκλίνειαπότηντήρησητουεσωτερικούκανονισμούτουΣχολείου,τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής πουδιέπουντηνηλικίατου.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/-ριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση τηνκείμενηνομοθεσία.
Ειδικότερα:
( Αριθμ. 44879/ΓΔ4 - Τροποποίηση της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 υπουργικής απόφασης)Άρθρο31Παιδαγωγικά μέτρακαιενέργειεςπαιδαγωγικούχαρακτήρα
-Ταπαιδαγωγικάμέτραπουδύνανταιναεφαρμοστούνμεγνώμονατοσυμφέροντωνμαθητών/-ριώνπουπαρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότηταςτουκαθενός εκπαιδευτικούοργάνου,είναιταακόλουθα:
α)προφορικήπαρατήρηση,β)επίπληξη,
γ)ωριαίααπομάκρυνση,
δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,ε)αποβολήαπόταμαθήματαμέχριπέντε(5)ημέρες,
στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικέςεκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσειςπουδιοργανώνειτοσχολείο,σωρευτικώςήδιαζευκτικώς,εντόςτουτρέχοντοςσχολικούέτους,
ζ)αλλαγήτμήματοςκαι
η)αλλαγήσχολικούπεριβάλλοντος.
Ταπαραπάνωμπορούνναισχύουνπαράλληλαμετιςδράσειςπαιδαγωγικήςμορφής,τιςοποίεςπροτείνειοΣύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθεπερίπτωση,ταπροβλεπόμεναπαιδαγωγικάμέτραδενεφαρμόζονταικατάτηναναφερόμενηωςάνωσειρά,ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη τουεπιδιωκόμενουπαιδαγωγικούσκοπού.
-Ταπαραπάνωπαιδαγωγικάμέτραεφαρμόζονταιωςεξής:
$1i) Κάθεεκπαιδευτικόςμπορείναεφαρμόσειταπαιδαγωγικάμέτραα,βκαιγ.
$1ii) Ο/Η Διευθυντής/-ντρια - Προϊστάμενος/ητου σχολείου μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα α,β,γκαιδ.
$1iii) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ, δ, ε, στ, ζ και η.ΣτηναρχήτωνσυνεδριάσεωντουΣυλλόγουκαλούνταιυποχρεωτικά: α)τοπροεδρείο τηςΜαθητικής
Κοινότηταςτουτμήματοςκαιβ)τοπροεδρείοτουΜαθητικούΣυμβουλίουτουσχολείου,γιανακαταθέσουντιςαπόψεις τους,ναπαράσχουντυχόνεξηγήσειςκαιστησυνέχειααποχωρούν.
-Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ήκατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/-ρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ήβιντεοσκοπείμεοποιοδήποτε τρόποεκπαιδευτικούςήσυμμαθητές/-ριεςτου/της,τότεοΔιευθυντής/-ντρια
-Προϊστάμενος/ητηςσχολικήςμονάδαςζητάάμεσααπότον/τημαθητή/-ριανααπενεργοποιήσειτη
συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στοσχολείο,προκειμένουναλάβουνγνώσητουπεριστατικού.Παράλληλα,οφείλεινααξιολογήσειπαιδαγωγικάτο περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στονΣύλλογο Διδασκόντων/ουσών.Ανο/ηΔιευθυντής/-ντρια-Προϊστάμενος/ηεπιληφθεί ο/ηίδιος/α,
υποχρεωτικάεφαρμόζειτοπαιδαγωγικόμέτροτηςαποβολήςαπόταμαθήματαμέχριτρεις(3)ημέρες,ενώ,αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικόμέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση,φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο ΣύλλογοςΔιδασκόντων/ουσώνυποχρεούταιναεφαρμόσειτοπαιδαγωγικόμέτρο τηςαλλαγής σχολικού
περιβάλλοντοςγιατον/τη μαθητή/-ριαπουπροέβηστιςανωτέρωενέργειες.
-Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/-ριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή τουπαιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/-ριώνπουοφείλονταιστηνεφαρμογήτουπαιδαγωγικούμέτρουτηςαποβολήςκαταχωρίζονταικαιπροσμετρώνταιγιατονχαρακτηρισμότης φοίτησης.
-Εάν μαθητής/-ρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαίααπομάκρυνσηαπότηναίθουσαδιδασκαλίας,οπότεαπασχολείταιμετηνευθύνητης/του Διευθύντριας/-ντή
-Προϊσταμένης/ου του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίωναπομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/-ουσα ή πέντεσυνολικά,οΣύλλογος Διδασκόντων/ουσώνδύναταιναεφαρμόσεικατάτηκρίσητου ταπαιδαγωγικάμέτραδ) και ε) της παραπάνω παραγράφου, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/-ρια, με γνωστοποίηση προς τουςκηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον ησυμπεριφορά του/της μαθητή/-ριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων,εξετάζεταιηδυνατότηταλήψηςτουπαιδαγωγικούμέτρου τηςαλλαγήςτμήματος,εάν καιεφόσον
υφίσταται.
-Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων,χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών,αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/-ρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και ηδαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδια αν είναι ενήλικος/η. Αν ομαθητήςήοκηδεμόναςτουδεναποκαταστήσειτηζημιάεντόςπέντεημερών,ησχολικήμονάδαενημερώνειτονοικείοΔήμο ήτηΣχολικήΕπιτροπή(άρθρο28τουν.5056/2023),πουαναλαμβάνειτηναποκατάσταση.
Στη συνέχεια, αποστέλλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/-ρια ή στουςγονείς/κηδεμόνεςτου/της.Τουςκαλείεντόςπροθεσμίαςπέντε(5)ημερώννακαταβάλουντοποσόσε
συγκεκριμένολογαριασμότουΔήμουήτηςΣχολικήςΕπιτροπήςκαιγνωστοποιώνταςτους,ταυτόχρονα,ότι σε περίπτωση μη καταβολής τουθα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδιαοικονομικήυπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν.4978/2022. Σε περίπτωσηάρνησης,η σχετική δαπάνηβεβαιώνεταικαιακολουθείη διαδικασίαείσπραξήςτης.
Ο/Η Διευθυντής/-ντρια - Προϊστάμενος/ηεπιβάλλεταινα έχειενεργήσυμμετοχήστηζωήτουσχολείου,ναέχειάριστηγνώσητηςεκπαιδευτικήςνομοθεσίαςκαιναεπιμελείταιτην εφαρμογήτης
απόόλαταμέλητηςεκπαιδευτικήςκοινότητας.
Ειδικότερα:
$1· Καθοδηγείτησχολικήκοινότητα,ώστεναθέσειυψηλούςστόχουςκαιναεξασφαλίσειτιςπροϋποθέσειςεπίτευξήςτουςγια ένασχολείολειτουργικό, δημοκρατικό και ανοιχτό στηνκοινωνία.
$1· Δημιουργείκλίμα αμοιβαίαςκατανόησης καιεκτίμησης ανάμεσασεαυτόν/-ή και τουςεκπαιδευτικούςκαιεξασφαλίζειτησυναίνεση καιτησυνεργασία.
$1· Ασκείμεδικαιοσύνη,σύνεσηκαιδημοκρατικόπνεύματακαθήκοντάτου/της παρακινώνταςτουςεκπαιδευτικούςστηνανάπτυξηπρωτοβουλιώνκαιενθαρρύνοντάςτουςνακαινοτομούνστηντάξη.
$1· Είναι υπεύθυνος/-η για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τον συντονισμό της σχολικήςζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία τουσχολείου.
$1· Έχειτηνπαιδαγωγικήευθύνηγιατηδιαμόρφωσηθετικού,δημοκρατικού κλίματος στοσχολείοκαιγιατηνανάπτυξηαρμονικώνσχέσεων ανάμεσα σταμέλητηςσχολικήςκοινότητας.
$1· Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίουςκαιτιςαποφάσειςπουαφορούνστηλειτουργίατουΣχολείου καιτηνεφαρμογή τωνπρογραμμάτωνεκπαίδευσης.
$1· Λαμβάνειμέριμναγιατηνεξασφάλισηπαιδαγωγικώνμέσωνκαιεργαλείων,τηνκαλή χρήσητουςστησχολικήτάξη,τηλειτουργικότητακαιτηναντικατάστασήτους,σεπερίπτωσηφθοράς.
$1· ΣυνεργάζεταιμετουςγονείςκαιτονΣύλλογοΓονέωνκαιΚηδεμόνωνσετακτικήβάση,φροντίζονταςνασυγκαλείκανονικάτιςσυνεδριάσειςτωνσυλλογικώνοργάνων.
$1· Είναιυπεύθυνος/-η μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητικήτων χώρωντουδιδακτηρίου,καθώςκαιγιατηνπροστασίατηςυγείας καιασφάλειαςτων μαθητών.
$1· Φροντίζει νακαλύπτονταιοι διδακτικέςώρες σε περίπτωσηαπουσίας εκπαιδευτικού,τροποποιώνταςτοημερήσιοπρόγραμμαδιδασκαλίας,αναθέτονταςτηνκάλυψητουκενούσεδιαθέσιμοεκπαιδευτικό ή κατ'άλλον τρόπο και πάντα μέσα στο γράμμα και το πνεύμα τηςκείμενηςνομοθεσίας.
$1· Σεσυνεργασίαμετουςδιδάσκοντεςκαταρτίζειτοπρόγραμμαενημέρωσηςτωνγονέων.
$1· Έχειτηνευθύνηγιατησύνταξητουωρολογίουπρογράμματοςμεγνώμονατηναποδοτικήλειτουργία του.
(ΦΕΚ1340/16-10-2002,τ.Β΄,ΚΕΦ.Δ΄,Άρθρα27-35)
$1· Οιεκπαιδευτικοίεπιτελούνέργουψηλήςκοινωνικήςευθύνης.Στοέργοτουςπεριλαμβάνεταιηεκπαίδευση,ηδιδασκαλίακαιηδιαπαιδαγώγησητωνμαθητών.Ακόμη,ορόλος του
εκπαιδευτικούμέσα στη σχολική κοινότητα είναιηγετικός καιηεπίδρασή τουκαθοριστική.Εκτόςαπότηδιδασκαλίατωνμαθημάτων,διαπαιδαγωγείμετοπαράδειγμακαιτηνκαθημερινήτουπαρουσία.Επομένως,οιυποχρεώσειςτουδενπεριορίζονταιμόνοστηνάρτιαεπιστημονικήτουκατάρτιση καιστην αποτελεσματικότητατηςδιδασκαλίας του. Επεκτείνονται και πολύ πέρααπόαυτά.
$1· Προσέρχονταιέγκαιραστοσχολείοκαιδενπαραβιάζουντοχρόνοέναρξηςκαιλήξηςτωνμαθημάτων.
$1· Παρίστανται στην πρωινήπροσευχήτων μαθητώνκαιφροντίζουν γιατην διατήρηση τηςευταξίας.
$1· Δενεπιτρέπουντηνέξοδομαθητήαπότηναίθουσαγιαοποιονδήποτελόγοπληνεξαιρετικήςολιγόλεπτηςπερίπτωσης.
$1· Οιεκπαιδευτικοίπουδιδάσκουντην τελευταίαώρααποχωρούν απότην τάξη,αφού έχουναποχωρήσειόλοιοιμαθητέςαπόαυτή.
$1· Μαθητήςπου απομακρύνεταιαπότονδιδάσκοντα για παιδαγωγικούςλόγουςαποστέλλεταιστηΔιεύθυνση.ΣτοδιάλειμμαοδιδάσκωνενημερώνειτηΔιεύθυνσηγια τησυμπεριφοράτου μαθητή.
$1· Ενημερώνουντουςγονείςκαικηδεμόνεςγιατοήθοςκαιτηνεπίδοσητωνμαθητών,τόσοιδιαιτέρωςόσοκαιομαδικάσετακτικήβάσηκαισεημέρεςκαιώρεςπουκαθορίζουνκαι
κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτουςκαι, πάντως, απαραίτητα τουλάχιστον μία φορά κάθεμήνα.
$1· Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας, έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και ναεφαρμόζουνσύγχρονεςκαικατάλληλεςμεθόδους διδασκαλίας,μεβάση τιςανάγκεςτωνμαθητώνκαιτιςιδιαιτερότητες τωνγνωστικώναντικειμένων.
$1· Επιμελούνταιτηνποιοτικήδιδασκαλίατωναντικειμένωντους,μετηχρήσηκατάλληλωνεποπτικώνμέσωνκαιΗ/Υ.
$1· Ενδιαφέρονταιγιατιςσυνθήκεςζωήςτωνμαθητώντουςστηνοικογένειακαιστοευρύτεροκοινωνικόπεριβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφοράτων μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούνπιθανάπροβλήματα.
$1· Συνεργάζονται μετον/τηΔιευθυντή/-ρια-Προϊστάμενο/η,τους γονείςκαιτουςαρμόδιουςΣΕΕγιατην καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι τηνπροσωπικότητακαιταδικαιώματατωνμαθητών.
$1· Σέβονταιτοχρόνοδιαλείμματοςτωνμαθητών.
$1· Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται μεσεβασμόπρος τουςμαθητές.
$1· Προσέρχονταιστοσχολείομεκόσμιαεμφάνιση.
$1· Απαγορεύεταινακαπνίζουνστονσχολικόχώρο.
$1· Οφείλουν,καιότανακόμηδενείναιεφημερεύοντες,ναελέγχουντουςμαθητές,όταναντιλαμβάνονταιοποιαδήποτεεκτροπήτους.
$1· Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκειατηςπαραμονήςτουςστοσχολείοκαικατάτην πραγματοποίηση εκδηλώσεων, που γίνονται μεευθύνητουσχολείου.
$1· Εξασφαλίζουντην ευταξίαμέσα στηναίθουσαδιδασκαλίαςκαιστονσχολικό χώρο με τήρηση τωνκανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, προσπαθούννα ευαισθητοποιήσουντουςμαθητέςσεθέματαπουαφορούν τηνκαθαριότητα,τηνυγιεινήκαιτηναισθητικήτουχώρου,στονοποίοφοιτούν.
$1· Καλλιεργούνσυνειδητάτοαίσθηματηςαυτοπειθαρχίαςκαιτηςκοινωνικήςσυνείδησηςστουςμαθητές.
$1· Σέβονταιτην προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικέςήφυλετικέςιδιαιτερότητες τουμαθητή.
$1· Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού πρέπει να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη με ταεξής στοιχεία:
α.τρόποςαντιμετώπισηςτουμαθητή
β.τρόποςαξιολόγησηςκαιβαθμολόγησης
γ.τρόποςμετονοποίονεκτονώνειτιςεντάσεις,πουπαρουσιάζονταιστοτμήμα.δ.αποφασιστικότηταμετηνοποίααντιμετωπίζονται οιδυσλειτουργίες
ε.προβλήματαπουμπορούννααντιμετωπιστούνμέσαστοτμήμαδενπρέπειναμεγεθύνονταιφθάνονταςμέχριτηΔιεύθυνση.
$1· Αναφέρουν στον/η Διευθυντή/-ντρια - Προϊστάμενο/η του σχολείου κάθε υποψία που έχουν γιατυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για άλλα προβλήματαυγείαςήιδιαιτερότητες τωνμαθητώντους.
$1· Φροντίζουνναενημερώνονταιγιαθέματαπουαφορούνστηνοικονομικήκαικοινωνικήκατάστασητωνοικογενειώντωνμαθητώντους,ταοποίαμπορείναεπηρεάσουντηνεπίδοση, τηφοίτησηκαιτησυμπεριφοράτους.
$1· Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον ΣύλλογοΔιδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα πουαφοράσυμβάνταστονχώροτουσχολείου.
$1· Αξιοποιούν τη σχολική ιστοσελίδα με τους μαθητές τους και για επικοινωνία με τους γονείςέχονταςτηνευθύνηγιαό,τιαναρτούν σεαυτή.
$1· Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, και σέβονται τις απόψειςόλων τωνσυναδέλφων,χωρίς ναυποτιμούντοδιδακτικόαντικείμενοκανενός.
$1· Σεπερίπτωσηπουκαθηγητήςαπασχολείμαθητέςσεώραδιδασκαλίαςσυναδέλφουτου,οφείλεινα τον ενημερώνει και να ζητά τη συγκατάθεσή του, ενώ είναι υπεύθυνος για τους μαθητές πουαπασχολεί.
$1· Οιεκπαιδευτικοί,μετηνενγένεισυμπεριφοράτους,οφείλουννασυνεισφέρουνστηδιαμόρφωσηήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματοςμέσα στο σχολείο.Πρέπεινα διαθέτουναξιοπρέπειακαικύροςπουσυνάδουνμετονρόλοτους.Τιςμεταξύτουςσχέσειςείναιαπαραίτητονατις διέπειοαμοιβαίοςσεβασμόςκαινα τιςχαρακτηρίζειηειλικρινής,
συναδελφικήκαιανθρώπινηεπικοινωνία.Ανάλογησχέσησυνεργασίαςκαιεπικοινωνίαςπρέπειεπίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σεαυτούς καιτον/τη Διευθυντή/-ντρια - Προϊστάμενο/ητουσχολείου.
(ΦΕΚ1340/16-10-2002,τ.Β΄,ΚΕΦ.Ε΄,Άρθρα36-39)
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος πουδημιουργείταιείναιηεπικοινωνίακαιηεποικοδομητικήσυνεργασίαμετουςγονείς/κηδεμόνεςτων
μαθητών/-ριώνκαιμετονΣύλλογοΓονέων.Ηεμπιστοσύνητουπαιδιού στοΣχολείοενισχύεταιαπότηθετικήστάσητωνγονέων/κηδεμόνωνπροςτοΣχολείοκαιτονεκπαιδευτικό.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου ναπαρακολουθούντηναγωγήκαιτηνεπίδοσητωνπαιδιώντουςσετακτικήβάση,συμμετέχονταςστις
ενημερωτικέςσυναντήσειςπουοργανώνονταιαπότοΣχολείο.Θεωρείταιαυτονόητηηστενήσυνεργασίακαι
επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/-ρια - Προϊστάμενο/η τουΣχολείουστηνεπίλυσηζητημάτωνπουτυχόνπροκύψουν.
Έναανοιχτό,συνεργατικό,συμπεριληπτικόκαιδημοκρατικόΣχολείοέχειανάγκηαπότησύμπραξηόλων -μαθητών/-ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/-ριας - Προϊστάμενου/ης , Συλλόγου Γονέων καιΚηδεμόνων,ΣχολικήςΕπιτροπής,ΤοπικήςΑυτοδιοίκησης−,γιαναεπιτύχειστην αποστολήτου.
$1· Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς μετηδέουσαευγένεια,σοβαρότητα,ευπρέπειακαισεβασμόπουεπιβάλλειτολειτούργημά τουςκαιοχώροςτουσχολείου.
$1· Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μίαφοράτονμήνα)για την πρόοδο καισυμπεριφορά του παιδιού τους . Συνιστάται η ενημέρωσηναπραγματοποιείταικατάτιςτυχόνπρογραμματισμένεςαπότονΣύλλογοΔιδασκόντων/-ουσώνημέρεςκαιώρες.
$1· Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τετραμήνου, κατόπιν πρόσκλησήςτους, για ενημέρωση και την παραλαβή της βαθμολογίας, εκτός αν η τελευταία πραγματοποιείταιηλεκτρονικά.
$1· Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις πουμεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στονπίνακαανακοινώσεωντηςκεντρικήςεισόδου)καιενημερώνονταιγιαθέματαλειτουργίαςτου
σχολείου.
$1· Οφείλουν,ακόμη,ναγνωστοποιούνστηΔιεύθυνσηκάθειδιαιτερότηταπουαφοράστησωματικήκαιψυχική υγείατουμαθητή.
$1· Κανέναςενήλικας,εκτόςδυναμικούτουσχολείου,δενέχειδικαίωμανανουθετεί,ναεπιπλήττειήνατιμωρείΚΑΝΕΝΑΠΑΙΔΙστον χώροτουσχολείου.Ότανυπάρχειοποιοδήποτεπρόβλημα,
οφείλειπρώτανατοσυζητήσειμετονυπεύθυνοεκπαιδευτικό(τουμαθητή που
δημιουργείτοπρόβλημα)καιστησυνέχεια—αναυτόδενεπιλυθεί—μετον/τηΔιευθυντή/-ντρια-Προϊστάμενο/η.
$1· Γενικότερα,κανέναεξωσχολικόπρόσωπο(ανήλικοςήενήλικος)δενέχειδικαίωμαναβρίσκεταιστοκτήριοήστοπροαύλιοτουσχολείου,χωρίς ναενημερώσειτους εκπαιδευτικούς.
$1· Σεπερίπτωσηπουκάποιοςαπό τουςγονείςτουμαθητήδενέχειτηνκηδεμονίατου,οφείλειναενημερώσειάμεσατοσχολείο.
$1· Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτεραμακροχρόνιαςή επαναλαμβανόμενης, είναιαπαραίτητοναενημερώνεταιέγκαιρατοσχολείο.Τοτηλέφωνο τουσχολείουείναιστηδιάθεσήόλωνγιαοποιαδήποτεενημέρωση.
$1· Ο γονέας-κηδεμόνας μαθητή που συλλαμβάνεταινα προκαλεί βανδαλισμούς στησχολικήπεριουσίαπαραπέμπεταιστηναρμόδιασχολικήεπιτροπήγιατηναποκατάστασητωνζημιών.
$1· Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσειςτων συλλογικών οργάνωνκαινασυνδράμουνστηεύρυθμη λειτουργίατους.
$1· Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας βαραίνει αποκλειστικά τουςγονείς/κηδεμόνες,οιοποίοιείναιυποχρεωμένοιναγνωρίζουντοωράριοτωνπαιδιώντουςκαιναενημερώνονταιαπότις ανακοινώσειςτουσχολείου.
Οι γονείς/κηδεμόνεςτωνμαθητών/-ριώνκάθε ΣχολείουσυγκροτούντονΣύλλογοΓονέων/Κηδεμόνων,πουφέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνωνβρίσκεταισεάμεσησυνεργασίαμετον/τηΔιευθυντή/-ρια-Προϊστάμενο/η,τον ΣύλλογοΔιδασκόντων/-
ουσώντου Σχολείου,αλλάκαιμετον/τηνΠρόεδροτηςΣχολικήςΕπιτροπήςτουΔήμου.
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο ΣύλλογοςΔιδασκόντων/ουσών,τοΔιοικητικόΣυμβούλιοτουΣυλλόγουΓονέων/Κηδεμόνων,οεκπρόσωποςτηςΤοπικήςΑυτοδιοίκησηςκαιτρειςεκπρόσωποιτωνμαθητικώνκοινοτήτων,πουορίζονταιμεαπόφασητου
Συμβουλίουτους.
Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθεπρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/-ουσών και οικογενειών των μαθητών/-ριώνκαιτουσχολικούπεριβάλλοντος.
ΚάθεΠέμπτηπαρευρίσκονταιστοσχολείοψυχολόγοςκαικοινωνικήλειτουργός,τιςοποίεςμπορείνασυμβουλευτείκάθεμαθητής/-ριακαιγονέας/κηδεμόνας,κατόπινσυνεννόησης.
Στοσχολείολειτουργείδανειστική βιβλιοθήκησεκαθορισμένεςώρεςκαιημέρεςτηςεβδομάδας.
Κάθεμαθητήςμπορείναδανειστεί βιβλία,περιοδικάήCDκαιDVDσεποσότητεςκαιγιαόσεςημέρεςορίζουν οιυπεύθυνοιεκπαιδευτικοίτηςβιβλιοθήκης.
Ταδανειζόμεναέντυπατηςβιβλιοθήκηςπρέπειναεπιστρέφονταισεκαλήκατάσταση,αλλιώςομαθητής οφείλεινατααντικαταστήσειμεκαινούργια.
Ο/Η Διευθυντής/-ντρια - Προϊστάμενος/η του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους, σε συνεργασία μετονΣύλλογοΔιδασκόντων-/ουσών του Σχολείου,προβαίνεισεόλεςτιςαπαιτούμενεςενέργειεςπου
προβλέπονταιγιατηναντιμετώπισητωνέκτακτωναναγκώνεντόςτουσχολικούχώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιάπαραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και φυσικάφαινόμενα,επικαιροποιείταιτακτικάτοΣχέδιοΜνημονίουΕνεργειώνγιατηΔιαχείρισητου Σεισμικού
Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.Επίσης, ο/η Διευθυντής/-ρια -Προϊστάμενος/η ενημερώνει τους/τις μαθητές/-τριες, καθώς και τουςγονείς/κηδεμόνες,γιατουςβασικούςκανόνεςκαι τρόπουςαντίδρασηςκατάτηνεκδήλωσητωνφαινομένωναυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/-ριες,γονείς/κηδεμόνες,Διευθυντές/Διευθύντριες,Προϊστάμενοι/Προϊστάμενεςοφείλουννασυμμορφώνονταικαιναακολουθούνρητάτιςοδηγίεςπουεκδίδουνοιεκάστοτεαρμόδιοιφορείς/υπηρεσίες(π.χ.ΕΟΔΥ,ΥΠΑΙΘΑ,
Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π.) για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και τηνασφάλειατωνμελώντης.
Ενδεικτικόσχέδιο:
Σεπερίπτωσηέκτακτηςανάγκης,γιατηνασφάλειατωνπαιδιώνέχεικαταρτιστείσχέδιοδιαφυγήςκαιπροςτούτοπραγματοποιούνταιτακτικάασκήσειςετοιμότητας.
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονεςπαιδαγωγικέςκαιδιδακτικέςαρχές.Ητήρησήτουαπότους/τιςμαθητές/-ριες,τουςεκπαιδευτικούςκαιτουςγονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενικήαποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιοπάνωστο οποίομπορείτο Σχολείο ναοικοδομήσειγιαναπετύχειτουςστόχουςκαιτο όραμάτου.
ΘέματαπουανακύπτουνκαιδενπροβλέπονταιαπότονΚανονισμό,αντιμετωπίζονταικατάπερίπτωσηαπότον/τη Διευθυντή/-ρια - Προϊστάμενο/ηκαι τον Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών, σύμφωνα με τις αρχές τηςπαιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη τηςσχολικήςκοινότητας.
Οκανονισμόςκοινοποιείταισεόλουςτουςγονείς/κηδεμόνεςτωνμαθητών/-ριώνπροςενημέρωσή
τους.
ΟΕσωτερικόςΚανονισμόςΛειτουργίαςισχύειμέχριτηνέγκρισηνεότερου.
Πηγές
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ, 01/10/2024Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ:
Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠαιδαγωγικήςΕυθύνης ………………………………………………Ημερομηνία:……………………….. |
ΗΔιευθύντριαΕκπαίδευσης ΨηφιακάυπογεγραμμένοαπόVONTSA VASILIKIΗμερομηνία:2024.10.2112:29:15EEST ……………………………………………… Ημερομηνία:……………………….. |